زندگی نامه حسین فتاحی(بنیانگذار کارخانه امرسان)
چهارشنبه 13 تیر 1403 - 12:23 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 32
نویسنده پیام
aghaye_mim آفلاین


ارسال‌ها : 53
عضویت: 11 /3 /1403


زندگی نامه حسین فتاحی(بنیانگذار کارخانه امرسان)

786

سلطان حسین فتاحی در سال 1336 و در یکی از روستاهای اطراف شهر میانه در استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود.

متاسفانه در اولین سال های عمر خود در سوگ از دست دادن پدر نشست و پس از آن تحت سرپرستی عموی خویش قرار گرفت. به دلیل شغل نظامی عموی او، آن ها هر چند سال یک بار به شهرهای مختلفی از جمله قائم شهر، مراغه و... مهاجرت می‌کردند و در نتیجه سلطان حسین تحصیلات خود را در شهرهای متفاوتی به پایان رسانید.

در سن 12 سالگی، در آزمون ورودی کارخانه آزمایش شرکت کرد و موفق به کسب رتبه سوم شد. با ورود و مشغول به کار شدن در این کارخانه، به ناچار عصرها درس می‌خواند و پس از دریافت مدرک دیپلم و یادگیری کامل نکات فنی، به عنوان طراح لوازم خانگی به شرکت الکترولوکس رفت و پس از گذشت مدت کوتاهی یک بخاری نفتی با طراحی او وارد بازار شد.

با گذشت یک سال از فعالیت او در کارخانه الکترولوکس، از آن شرکت خارج و در شرکت ارج مشغول به کار گشت ولی به دلیل سربازی نرفتن اخراج شد؛ در نتیجه بالاجبار به خدمت سربازی رفت و برای گذران زندگی، تحصیل را کنار گذاشت.

در طی گذراندن دوره سربازی، زبان انگلیسی و مهارت های ورزشی خود را تقویت کرد.

پس از آن و در سال 1355 در رشته برق دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد اما به دلیل نبود فردی که تضمین 150 هزار تومانی دانشگاه را فراهم کند، نتوانست وارد دانشگاه شود.

در نتیجه به شرکت ساراول بازگشت و تجربه و مهارت خود را در آنجا افزایش داد که همین موضوع سبب طراحی کولر آبی و آبگرمکن نفتی توسط او شد. در عوضِ افزایش حقوقی که مدیرعامل به او پیشنهاد داد، او یادگیری تجارب مدیریتی را برگزید تا بتواند در آینده کسب و کار خود را راه اندازی کند.

در سال 1363 و در پی این رویا از شغل خود کناره گیری کرد و در ابتدای راه به تعمیر یخچال فریزر، مدیریت کارخانه کلمن سازی و سپس طراحی و ساخت فریزر با تجهیزات کابینت سازی پرداخت.

به منظور یادگیری فرایند ساخت فریزر، روزانه چندین ساعت به تماشای کار کارگران یک مغازه کابینت سازی می‌پرداخت و در نهایت همان مغازه را به مدت یک هفته برای ساخت اولین فریزر خود اجاره کرد. او و 3 نفر دیگر به طور شبانه روزی برای ساخت آن فریزر تلاش کردند تا در نهایت موفق به ساخت 8 بدنه سالم فریزری شدند. با توجه به کمال گرایی حسین فتاحی، او به کم قانع نشد، تلاش خود را برای تاسیس کارخانه تولید لوازم خانگی افزون کرد و در نهایت در سال 1364 کارخانه امرسان راه اندازی و پس از آن نیز شرکت های دیگری همچون «یاس بنفش»، «امرسان خدمات»، «گردریک» و «دانفوتک» نیز توسط او ایجاد شد.

حسین فتاحی در سن 56 سالگی مدرک دکترای مدیریت کسب و کار خود را اخذ کرد؛ همچنین به پاس موفقیت های گسترده خود در سال های 1380، 1390 و 1391 به عنوان برترین کارآفرین سال انتخاب گردید.

همان‌طور که مشاهده کردید، زندگینامه حسین فتاحی بنیانگذار امرسان سرشار از سختی ها و ناملایماتی است که زندگی به او تحمیل کرده اما سلطان حسین فتاحی با تلاش و پشتکار مثال زدنی خود، این سختی ها را به شیرینی تبدیل کرد. در حقیقت فرمول نهایی سلطان حسین فتاحی برای موفقیت، تلاش بی‌وقفه و به کم قانع نشدن است که نتیجه آن نیز به خوبی در زندگی او قابل مشاهده است.

منبع:

https://www.khorashadizadeh.com/


شنبه 12 خرداد 1403 - 01:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
  • ارسال پاسخ



    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


    پرش به انجمن :